57 nye medlemmer i januar

Verveåret 2024 er i gang med 57 nye medlemmer i januar. Vi fortsetter dermed den gode trenden fra 2023.

Pr. 31.12.2023 så var vi 2808 betalende medlemmer, en økning på 281 fra 2022. Det betyr at vi de to siste årene har økt medlemstallet med 475 medlemmer. Som de to siste årene er det særlig Region Midt som utmerker seg som storververe, men andre regioner kan også vise til medlemsvekst i fjor. Vi vervet 547 nye medlemmer i 2023. I 2022 var tallet 368 medlemmer. Så det er en pen økning.

Mål å få 3500 medlemmer

I arbeidsplanen for perioden er målet å nå 3500 medlemmer i løpet av de to neste årene. – Tallene for de to siste årene viser at dette er fullt mulig, mener leder i IOGT, Ørnulf Thorbjørnsen. Han viser også til at landsmøtet i fjor vedtok å øke budsjettet med midler til verving for de neste to årene. – Skal vi lykkes er det avhengig av at vi setter verving høyt på prioriteringslisten, både lokalt og regionalt. Vi må ut og snakke med folk og fortelle hva IOGT arbeider for, og knytte til oss de som deler vårt syn på rus og ruspolitikk.

Et flertall av dagens medlemmer er vervet de siste ti årene. – Det viser hvordan organisasjonen er i endring, sier Thorbjørnsen. – Det er en utfordring for oss alle hvordan vi utvikler organisasjonen for å ta nye medlemmer godt imot.

18.00-20.00 31. august 2026

IOGT-huset, Torggata 1 i Oslo

17.00 2. oktober - 14.00 7. oktober 2026

Kranjska Gora, Slovenia

0.00 26. februar - 0.00 6. mars 2027

Nyheter

Gratulerer til Heiv Reebar Taha! Gjennom Sterk&Klars ungdomskontrakt gjør ungdommene en avtale med foreldrene sine om å holde seg rusfrie gjennom ungdomsskolen. I år var det mange som holdt avtalen, og alle disse ble med i trekningen av en premie på 20 000 kroner. Heiv ble trukket ut som årets vinner.

Sommerferien nærmer seg – en tid for fritid, fellesskap og gode minner. Skoleåret, arbeid og forpliktelser er fullført, foran ligger en hel og blank sommerferie og venter. Vi i Sterk&Klar ønsker foreldre og ungdommer en god og rusfri sommer.

I slutten av mai i år vedtok kommunestyret i Kristiansand med 37 mot 20 stemmer at det skal åpnes for tidlig morgenskjenking av øl og vin på Kjevik lufthavn.