IOGT argumenterte mot bryggeriforeningens forslag om å tillate "Happy hour" på Dagsnytt 18.
Generalsekretær Hanne Cecilie Widnes var i dag i debatt med bryggeriforeningens Petter Nome i Dagsnytt 18. Temaet var om det skal bli lov å reklamere for "Happy hour". Å få ned vold og fyll på byen er viktig, sa Widnes, men å markedsføre billig øl er ikke måten å få det til. Markedsføring av alkohol fører heller til mer drikking. Istedet er det vist at reduserte skjenketider har en positiv virkning.
Zoom
Sammensenteret i Kristiansand
Oslo vurderer utvidet skjenketid og tidligere alkoholsalg. IOGT advarer mot økte skader og ber kommunen prioritere folkehelse og barns trygghet.
Takket være den fantastiske innsatsen fra våre medlemmer nådde vi ikke bare vårt ambisiøse vervemål på 700 nye medlemmer – vi overgikk det med god margin! I løpet av 2024 vervet vi hele 883 nye medlemmer
Verdens Helseorganisasjon sitt Europakontor (WHO Europe) har lansert en ny rapport som peker på Vinmonopolet som et av de viktige virkemidlene for å redusere forbruk og skader fra alkohol