Hopp til hovedinnholdet

Happy hour debatteres igjen

IOGT argumenterte mot bryggeriforeningens forslag om å tillate "Happy hour" på Dagsnytt 18.

Generalsekretær Hanne Cecilie Widnes var i dag i debatt med bryggeriforeningens Petter Nome i Dagsnytt 18. Temaet var om det skal bli lov å reklamere for "Happy hour". Å få ned vold og fyll på byen er viktig, sa Widnes, men å markedsføre billig øl er ikke måten å få det til. Markedsføring av alkohol fører heller til mer drikking. Istedet er det vist at reduserte skjenketider har en positiv virkning.

Se innslaget på Dagsnytt 18 (2. juni).

10.00-15.30 13. februar 2018

Scandic Kristiansund

Nyheter

IOGT har stilling ledig som politisk rådgiver for å styrke vårt ruspolitiske påvirkningsarbeid lokalt og sentralt.

Julebordsesongen står for døren. #Metoo-kampanjen viser at seksuell trakassering er utbredt, og at det ofte skjer i arbeidsrelaterte sammenkomster der det også drikkes alkohol.

6 av 10 voksne mener vi drikker for mye alkohol når vi er sammen med barna i julen.