Hopp til hovedinnholdet

Happy hour debatteres igjen

IOGT argumenterte mot bryggeriforeningens forslag om å tillate "Happy hour" på Dagsnytt 18.

Generalsekretær Hanne Cecilie Widnes var i dag i debatt med bryggeriforeningens Petter Nome i Dagsnytt 18. Temaet var om det skal bli lov å reklamere for "Happy hour". Å få ned vold og fyll på byen er viktig, sa Widnes, men å markedsføre billig øl er ikke måten å få det til. Markedsføring av alkohol fører heller til mer drikking. Istedet er det vist at reduserte skjenketider har en positiv virkning.

Se innslaget på Dagsnytt 18 (2. juni).

10.00-15.00 25. september 2017

Moss

12.30-16.30 26. september 2017

Bergen

8.30-15.00 28. september 2017

Ski (Akershus)

9.00-12.00 2. oktober 2017

Follo

9.00-12.00 3. oktober 2017

Follo

Nyheter

Ungdom drikk mindre. Fleire vel å ikke drikke. Korleis nytter vi dette i det førebyggende arbeidet?

Det spør IOGTs regionleder i Midt-Norge, Per Arne Lillebø i denne kronikken.  

Gravejournalisten Olivier Van Beeman har avdekket at Heineeken sin måte å markedsføre alkohol på i Afrika undergraver utvikling og god folkehelse.