IOGT argumenterte mot bryggeriforeningens forslag om å tillate "Happy hour" på Dagsnytt 18.
Generalsekretær Hanne Cecilie Widnes var i dag i debatt med bryggeriforeningens Petter Nome i Dagsnytt 18. Temaet var om det skal bli lov å reklamere for "Happy hour". Å få ned vold og fyll på byen er viktig, sa Widnes, men å markedsføre billig øl er ikke måten å få det til. Markedsføring av alkohol fører heller til mer drikking. Istedet er det vist at reduserte skjenketider har en positiv virkning.
Stortinget - Rom: N-116 (Auditoriet) - Bruk inngangen i Prinsens gate 26, ved Halvorsens konditori.
IOGT i Norge har engasjert seg tydelig i debatten om skjenking på Drammen kino. IOGT er imot at stadig flere arenaer for idrett og kultur åpnes som skjenkesteder. Det er et skadelig signal å sende til barn og unge.
Nina Lea ble en tobarnsmor som gradvis mistet kontrollen over alkoholbruken sin da barna var små. I dag er tilliten til de voksne barna gjenopprettet, men tristheten og skammen over hva hun påførte dem blir Nina aldri kvitt.
Det var budskapet da IOGT deltok på høring i Helse- og omsorgskomiteen på Stortinget. Generalsekretær Hanne Cecilie Widnes svarte også på spørsmål fra politikerne om hva vi anbefaler at de bør gjøre for å redusere normaliseringen av alkohol. Video: Stortinget / Stortingets videoarkiv